Hlavní stránka
O hře
Časté dotazy
Doplňující pravidla
Ankety a soutěže
Dračí říše

PROROCTVÍ

FAQ - často pokládané dotazy

  • Nechápu, kdy se musí za boj vůlí platit a kdy ne.

    Za boj vůlí s nestvůrou platíš jen tehdy, pokud má nestvůra uvedenu prvně sílu a pak vůli. Znamená to, že tě napadla silou a ty jsi to převedl na boj vůlí. Pokud má uvedenu první vůli, pak tě napadla vůlí a předpokládá se, že už za to zaplatila.

  • Jak funguje štěstí od čtyřlístku a prokletí od mumie? Znamená to, že si hážu dvakrát všechny hody a vybírám lepší/horší?

    Ach jéje, přátelé mě varovali, že v tom budou hráči hledat něco víc. Tak jsem to pořádně rozebral v dodatcích (tyto kartičky tam mají skoro nejvíc textu) a jak je vidět, ani to nestačilo. Takže opakuju:

    Ne. Štěstí ze Čtyřlístkové louky a prokletí od Mumie nijak nemění a neupravují pravidla. Měly by ti přinést smůlu nebo štěstí v hodech kostkou, zvlášť jestli tomu věříš :o). Většinou je ale praktický efekt zhruba takový:

    Máš prokletí od Mumie. Při útoku na sféry máš jasně navrch, ale ono to padne špatně a ty prohraješ. Stěžuješ si, že to není fér, a ostatní ti vesele připomenou, že za to může tvůj prokletý předmět a že sis ho neměl brát. A nebo naopak, máš-li Čtyřlístkovou louku: zariskuješ a ono ti to náhodou vyjde a třeba dostaneš artefakt, na který jsi teoreticky neměl šanci. Když spoluhráč brblá, žes měl zatracenou kliku, můžeš klidně prohlásit: "No a? Měl sis ten čtyřlístek vzít ty!" :o)

  • Co je to jezevčí smůla? Studuji český jazyk a literaturu, ale ještě nikdy a nikde jsem neviděla tento obrat použit.

    No, kdybys četla pravidla ještě podrobněji, možná bys začala něco tušit. V seznamu testerů totiž najdeš i člověka přezdívaného Jezevec. A co ten předváděl během testování, to se vymykalo všem zákonům pravděpodobnosti:

    Pokoušel se zabít nějakou celkem jednoduchou obludu (tuším, že Golema) v pláni vedle pevnosti. Používal planoucí hůl. A strávil asi hodinu hry následující činností: hodil špatně (většinou tak 2–6, nebo 1–5, výjimečně 2–5) a přišel tak o život a poškodil si hůl. Další kolo se vrátil do pevnosti a nechal si opravit hůl. Další kolo strávil v pevnosti a doléčil si život (Pohostinnost lidí). Další kolo vstoupil znovu na pláň a znovu prohrál atd. Nakonec to skončilo tím, že šla kolem náhodou jiná postava a více méně bezděky Golema sejmula. Ale Jezevec se nedal a začal zcela stejný postup aplikovat na nestvůru nacházející se v horách na druhé straně od pevnosti. Ta byla mnohem slabší (síla 1), ale zato měla tři životy, takže prostor pro zlomyslnou smůlu byl mnohem větší – většinou zmíněný fatální výsledek padnul až při třetím hodu. Boj s touto nestvůrou Jezevci vystačil skoro až do konce hry :o)

ahoj vlada