Hlavní stránka O hře Časté dotazy Doplňující pravidla Ankety a soutěže Dračí říše |
PROROCTVÍPrvní rozšíření - Dračí říše & prastaré rasyPrvní rozšíření sestává z několika částí, které můžete použít všechny dohromady nebo i každou zvlášť. To by, spolu s dalšími variantami uvedenými v pravidlech, mělo zajistit, aby každá vaše hra byla jiná a abyste si vždy mohli vybrat, na co máte zrovna chuť. Rozšíření si můžete objednat v Zásilkové službě Altaru.
Důvody, proč vaši hrdinové půjdou do Dračí říše, budou být dva: jednak se v ní nachází spousta příležitostí, jak získat unikátní předměty a schopnosti a jak zvýšit své vlastnosti, a jednak se na jejím konci skrývá jeden z artefaktů a také Dračí srdce, mocná karta dávající hráči výhodu v závěrečném boji. Poklady i artefakt jsou umístěny na novém herním plánu, do kterého se vstupuje jednou ze sfér (hráči musí bránu nejprve objevit Jasnozřivým snem nebo útokem na sféru). Na konec Dračí říše vedou tři cesty, které hlídá mnoho nových nestvůr - draků (jsou mezi nimi nejen zvířata, ale i nemrtví, démoni a dokonce humanoidi). Navíc je zde nový typ kartičky - Překážka. To je karta, která vás má za úkol zdržet a oslabit: a je jen na vás, jak moc se necháte. Mistři a učitelé každého cechu také studují Dračí říši a čas od času tak dostanete možnost naučit se nějakou schopnost, která vám bude v Dračí říši opravdu užitečná: ať už to bude Drakobijectví v pevnosti, Studium dračí mysli v klášteře nebo Létání na varanech v Lesním táboře. Dračí říše vnáší do hry nová dilemata: Mám si vzít už na začátku drakobijeckou schopnost, nebo raději schopnost využitelnou na základním plánu? Jsem už dost silný, abych se odvážil do Dračí říše, nebo se mám ještě chvíli posilovat? Kterou cestu mám zvolit – tu delší s více poklady, nebo tu přímější a rychlejší? Zajímavé je také rozhodování na překážkách: pokud chcete projít rychle, musíte více riskovat. A naopak, čím méně jste ochotni obětovat, tím déle vám překonání překážky může trvat. Je na vás najít vhodný kompromis. V rozšíření máte možnost vybrat své postavě nejen povolání, ale i rasu. Můžete si tak zahrát hobitího zvěda nebo elfku hraničářku, ale nic vám nebrání zkusit i méně tradiční postavy: například trollího mystika nebo trpaslici zaklínačku. Každá rasa má kartičku s několika málo zvláštnostmi, které jí přísluší, a také několik nových figurek, zobrazující různé postavičky dané rasy (mužské i ženské, bojovné i magické). Stále je zachována i možnost hrát za člověka – i on má ale oproti základu výhodu (rychleji se učí schopnosti). Rasy dávají hře nový rozměr. Každá kombinace rasy a povolání má své výhody a nevýhody a vyžaduje jiný přístup. Troll je silný, ale musíte dobře vážit, kterou schopnost do jeho tupé hlavy vtlučete, s elfem byste se měli naučit nějaká kouzla a co nejvíce pohybovat v lesích, hobitovi pořídit nějakou vrhací zbraň a svého trpaslíka co nejlépe naučit využívat finančních výhod, které mu poskytují trpasličí banky. A se skřetem: pořídit si štít a snažit se porazit co nejvíc slabších stvoření na herním plánu. V rozšíření najdete několik nových nestvůr a strážců, ale také nové příležitosti a běžné i vzácné předměty. Ty zamícháte mezi kartičky ze základní verze a můžete se těšit na nová dobrodružství. Některé nové nestvůry jsou zvláštní tím, že jsou více než jednoho typu (např. kentaur je zároveň zvíře i humanoid). To stejné platí pro některé zbraně: např. bojuje-li vaše postava cepem, může získat +1 za boj dlouhými i +1 za boj pádnými zbraněmi. Novinkou jsou též exotické zbraně, za jejichž používání platíte zkušeností. A pro ty méně inklinující k dobru: vaše postava možná dostane šanci zaprodat svou duši a stát se napůl démonem. Rozšíření přináší také trochu více interakce mezi hráči. Jednak jsou zde svitky umožňující ukrást či zničit soupeřovu schopnost, ale také nestvůry nabízející protislužbou za to, že ji ušetříte, ukrást jinému hráči předmět a dát ho vám. Na základě vašich reakcí, za které vám velmi děkujeme, jsme se rozhodli ke změně několika kartiček. Odpovídající karty nahradíte jejich novými verzemi a hra se tak stane vyváženější a spravedlivější. Největší změny doznaly schopnosti: především je tu omezení Časové smyčky, aby nebylo možno používat ji každé kolo a neúměrně tak zdržovat hru, a dále posílení některých málo používaných schopností a posílení schopností gildy. Z artefaktů se trochu oslabil Praporec zkázy a trochu posílil Zrcadlový štít. A co se týče dobrodružství, trochu jsme oslabili Skleněnou horu, na kterou si mnozí stěžovali, že je příliš mocná. |
ahoj vlada |